Анкета
інтересів
Ця
анкета дозволяє вивчити переважаючі інтереси як прояви спрямованості
особистості.
Чи
подобається вам:
1. На уроках математики?
2. Гра «Щасливий випадок»?
3. Читати художні твори?
4. Збирати гриби, ягоди?
5. Слухати гру на музичних інструментах,
спів?
6. Відвідувати виставки і художні галереї?
7. Читати книги, журнали про подорожі?
8. Спостерігати, як будують будинок,
прокладають дорогу, ремонтують водопровід?
9. Відвідувати спортивні змагання?
10. Після уроків зустрічатися з товаришами,
грати в різні ігри?
11. Брати участь у шкільних олімпіадах з
математики?
12. Займатися історією на уроках в школі?
13. Складати вірші?
14. Спостерігати за життям птахів, комах?
15. Учитися співати та грати на музичних інструментах?
16. Малювати олівцями, фарбами?
17. Дивитися телевізійні передачі про подорожі?
18. Розглядати моделі планерів, кораблів,
іграшки?
19. Дивитися по телевізору спортивні передачі?
20. Організовувати у школі цікаві справи?
21. Читати книги про видатних математиків?
22. Відвідувати виставки, які розповідають про
історію?
23. Розповідати про різні випадки, які сталися з
тобою чи іншими людьми?
24. Садити кущі, дерева та доглядати за ними?
25. Вивчати нотну грамоту?
26. Збирати квіти і компонувати букети та
композиції з них?
27. Ходити в турпоходи з метою вивчення рідного
краю?
28. Займатися у школі на уроках праці?
29. Читати книги та статті спортивного змісту?
30. Проводити шкільні перерви у спілкуванні з
товаришами?
31. Відвідувати виставки комп'ютерної техніки?
32. Читати книги на історичну тематику?
33. Розгадувати літературні кросворди?
34. Займатися розведенням акваріумних рибок?
35. Танцювати під музику?
36. Дивитися передачі про картини і художників?
37. Слухати розповіді про подорожі?
38. Ходити на виставки дитячої творчості?
39. Займатися у спортивній секції?
40. Проводити канікули в таборі відпочинку?
41. Змагатися з товаришами, хто перший розв'яже
задачу чи приклад?
42. Дивитися фільми і телепередачі про далеке
минуле?
43. Займатися на уроках мови та літератури?
44. Утримувати вдома тварин і піклуватися про
них?
45. Дивитися телевізійні музичні передачі?
46. Читати про життя і творчість художників?
47. Займатися в школі на уроках географії?
48. Проводити вдома дрібний ремонт меблів,
посуду, господарських речей?
49. Займатися на уроках фізкультури?
50. Дивитися телевізійні передачі про
спілкування і стиль життя (наприклад, «світське життя » з Катериною Осадчою)?
51. Розв'язувати складні задачі з математики?
52. Колекціонувати старовинні речі?
53. Писати замітки в газету?
54. Вирощувати рослини на городі?
55. Колекціонувати фотографії композиторів,
співаків, музикантів?
56. Милуватися красивими пейзажами?
57. Колекціонувати фотографії та листівки про
природу, людей, міста?
58. Знаходити дерев'яні, металеві відрізки,
дроти, і зберігати їх про всяк випадок?
59. Збирати фотографії відомих спортсменів?
60. Допомагати товаришам у виконанні домашнього
завдання?
61. Допомагати товаришам з математики?
62. Вивчати історію своєї сім'ї та родини?
63. Писати листи знайомим і друзям?
64. Бути у складі товариства охорони природи?
65. Слухати спів птахів?
66. Піклуватися про те, щоб було красиво у
квартирі?
67. Їздити з батьками в інші міста?
68. Читати в газетах і журналах розділи «Умілі руки»?
69. Робити фіззарядку?
70. Ходити в гості до товаришів і запрошувати їх
до себе?
Листок
відповідей.
Прізвище,
ім'я, по батькові. Клас. Дата.
Прочитавши
уважно кожне запитання, поставте в клітинці з тим же номером відповідь:«++» —
дуже подобається, «+» — подобається, «-» — не подобається.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 ІЗ 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
61 62 63 64 65 66 67 68 69 70
Підрахуйте
бали. За кожний «+» — 5 балів, якщо в клітинці «++» — 10 балів. Кількість балів
підраховується по кожній колонці (стовпчику).
Стовпчики,
так відповідають навчальним інтересам: 1 — математиці, 2 — історії, 3 —
лінгвістиці та літературі, 4 — природі, 5 — музиці, 6 — образотворчому
мистецтву, 7 — подорожам, 8— майструванню, 9 — спорту, 10 — спілкуванню.
Анкета
для учнів з вибору профілю навчання
1. Які предмети цікавлять Вас найбільше?
_____________________
_______________________________________________________
2. Які предмети вивчати найлегше?
___________________________
_______________________________________________________
3. Назвіть навчальні предмети, які Вам не
подобаються? _________
_______________________________________________________
4. Які предмети даються важко ?
_____________________________
_______________________________________________________
5. До яких навчальних предметів Ви проявляєте
інтерес протягом декількох останніх років? _________________________________
_______________________________________________________
6. Чим вам подобається займатись у вільний
час? _______________
_______________________________________________________
7. Які гуртки, секції, факультативи
а)
відвідували ___________________________________________
б)
відвідуєте ____________________________________________
г)
хочете відвідувати _____________________________________
8. Який профіль навчання відповідає Вашим
нахилам та здібностям?
а)
суспільно-гуманітарний (філологічний, історико-правовий, юридичний);
б)
природничо-математичний (фізико-матматичний, біологічний, географічний,
медичний);
в)
технологічний (інформатика, менеджмент);
г)
художньо-естетичний (музичний, образотворчий, театральний);
д)
спортивний.
9. У яких видах навчальної діяльності
досягаєте успіху?
10. Чи плануєте використовувати обраний профіль
при виборі майбутньої професії (продовжувати навчання з опорою на знання з
даного профілю)?
Рекомендації
учням у справі
профільного
самовизначення
1.
З метою профільного самовизначення відвідуйте зустрічі з спеціалістами, ходіть
на екскурсії, здобувайте професійну інформацію та професійні консультації.
2.
Будьте активними учасниками роботи у Малій Академії Наук, беріть участь у
різноманітних олімпіадах, спартакіада, конкурсах, КВК ( так як вже сам процес
написання наукової роботи розвиває спеціальні уміння: збирати і аналізувати
інформацію, організовувати та проводити дослідження, поглиблює знання про
професію, напрям діяльності, сприяє свідомому вибору майбутньої професії) .
3.
Відвідуйте уроки, курси за вибором, спецкурси, факультативи, гуртки та секції.
4.
Беріть активну участь у психодіагностичній роботі психолога вашого навчального
закладу, дізнавайтеся про її результати, отримуйте консультації , включайтеся
до просвітницької роботи.
5.
Вивчайте психологічні особливості свого віку, можливості їх застосування .
6.
Беріть участь у концертах, виставах, інших виховних заходах.
7.
Намагайтеся якомога більше читати, так як читання розширює кругозір, розвиває
мислення , формує активний словник людини, покращує пам’ять та ерудицію.
8.
Навчайтеся початкових навичок у своїх батьків у процесі різних видів домашньої
роботи ( це можуть бути сільськогосподарські, ремонтні, кулінарні роботи, побутова
праця ).
9.
Самостійно працюйте з періодичною пресою, науково-популярною, довідковою,
енциклопедичною літературою з тих питань, що вас цікавлять, це сприяє
поглибленню спеціальних знань .
10.
Для того, щоб не помилитися у виборі слід скористатися системою розподілення
професій за предметом праці, розробленою академіком Є. Климовим . Він поділив професії на 5 типів :
·
1 тип : "людина – природа". Предмет праці –
рослини, тварини, мікроорганізми . Важливі спостережливість, терплячість,
акуратність, фізична витримка, дбайливе ставлення до природних об’єктів.
·
2 тип : "людина – техніка". Предмет праці –
технічна система, матеріали, об’єкти. Важливі: інтелектуальні якості,
координація рухів, технічне мислення, зорова і слухова чутливість, використання
схем, графіків, креслень, точність, плавність рухів , швидке переключення і
розподіл уваги.
· 3 тип: "людина – людина".
Предмет праці – люди, групи, колективи, об’єднання людей. Важливі: моральність,
вміння налагоджувати взаємини, емоційна стійкість, комунікативні навички ,
товариськість.
·
4 тип: "людина – знакова
система". Предмет праці – умовні знаки, цифри,
коди , натуральні та штучні умови. Важливі: комп’ютерна грамотність, гарна
пам’ять, точність сприймання, стіка концентрація уваги.
·
5 тип : "людина – художній образ". Предмет праці –
художні образи, умови їх побудови. Важливі: розвинений художній смак, художні і
творчі здібності, багата уява – поява нових образів.
11. Пам’ятайте про те, що ви можете об’єктивно
перевірити свої здібності та уміння за допомогою спеціальних тестів та
вимірювань.
Анкета
для визначення обдарованості
Інструкція:
„Зараз Ви уважно будете слухати твердження, і якщо воно Вас стосується, то
ставите „+" біля відповідного номера".
Результати
заносяться у таблицю.
1 8 15 22 29 36
2 9 16 23 30 37
3 10 17 24 31 38
4 11 18 25 32 39
5 12 19 26 33 40
6 13 20 27 34 41
7 14 21 28 35 42
1. Мені дуже подобається спостерігати,
міркувати, порівнювати, шукати
причину
подій і явищ.
2. Мені
легко вдається запам'ятовувати, вивчати
вірші, виразно їх
декламувати.
3. Я дуже люблю придумувати нові ідеї,
фантазувати.
4. Мені дуже подобається організовувати
забави, ігри, розваги з друзями.
5. Я маю багату уяву. Люблю малювати,
оформляти газети і стіннівки.
6. Мені дуже подобається займатися улюбленим
видом спорту, танцями.
7. Я часто відчуваю, як треба повестися
правильно в тій чи іншій ситуації.
8. Я люблю вчитися самостійно, здобувати
додаткові знання.
9. Я уважний. Мені легко вдається
дотримуватись правил.
10. Я часто приймаю незвичні, нестандартні
рішення.
11. Гадаю, що зміг би впоратися з обов'язками
старости класу.
12. Мені подобається брати участь у художніх
виставках, конкурсах.
13. Я намагаюсь не пропускати конкурсів,
спортивних змагань
14. Я дуже чутливий до
несправедливості, навіть, якщо
це мене не
стосується.
15. Я володію великим обсягом інформації. Маю
багатий словниковий
запас.
16. Я є досить спостережливим. Мені вдається
легко відтворити побачене й
почуте.
17. Мені легко вголос висловити свою думку,
навіть якщо вона суперечить
загальноприйнятій.
18. Я легко знаходжу спільну мову з людьми, вмію
переконати їх, повести
за
собою.
19. Я люблю слухати музичні передачі, грати на
музичних інструментах.
20. Я цікавлюся спортивними подіями щодня.
21. Мені подобається допомагати людям,
піклуватися про них.
22. Я
дуже допитлива людина.
Мене вабить невідоме.
Дружу з
енциклопедіями
23. Мені легко вирішувати нові задачі відомими
методами.
24. Я часто звертаю увагу на те, чого не
помічають інші.
25. Мені подобається давати доручення і
домагатися їх виконання.
26. Я людина з високими естетичними цінностями.
Залюбки відвідую
музеї,
концерти, театри та кінотеатри.
27. Я систематично займаюся спортом, відвідую
гуртки, секції.
28. Я поважаю себе і кожну людину, яка живе на
Землі.
29. Мені
подобаються інтелектуальні передачі
("Найрозумніший",
„Еврика")
і я хотів би стати їх учасником.
30. Активна робота на уроці, виконання домашніх
завдань забезпечують
мені
високі бали в школі.
31. У моїй голові легко народжується багато
думок і версій з будь-якого
приводу.
32. Мені легко вдається пояснити іншим, що і як
треба робити.
33. Мені легко вдається перевтілюватися. Я зміг
би бути, автором.
34. Після занять спортом чи танцями я завжди маю
добрий настрій.
35. Я вмію радіти за своїх друзів. Мені приємно
привітати навіть суперника
з
перемогою.
36. Я захоплююся людьми, які багато знають і
розумію, що досягли вони
цього
власною працею.
37. Мені подобається за допомогою вчителів
відкривати нове, пізнавати
невідомі
сторони світу, що мене оточує.
38. Я
ніколи не чекаю
дозволу чи вказівки
для того, щоб
почати
виконувати
улюблену справу.
39. Мені легко вдається переконати інших, що моя
ідея краща і корисніша.
40. Мені
подобається спостерігати за
танцювальними конкурсами,
відвідувати
танцювальний гурток самому.
41. Я впевнений, що заняття спортом чи танцями
зміцнюють моє здоров'я,
покращують
мій зовнішній вигляд.
42. Я не сприймаю глузувань і насмішок над
іншими.
Після
заповнення таблиці дітям пропонується методика „Незакінчені речення".
Інструкція:
„Не роздумуючи довго над варіантами, запишіть продовження речення, початок
якого звучить так..."
1. Улюбленим моїм заняттям є...
2. Найближчим часом я хочу розвинути в собі
3. Моїм родичам подобається, коли я.. .
4. Я люблю себе...
Обробка
результатів
Твердження
першого рядка стосуються загальноінтелектуальних здібностей, схильності до
самостійного добування знань.
У другому рядку
об'єднані твердження щодо
конкретно академічних здібностей,
якостей дитини, які дозволяють їй
добре вчитися з допомогою
викладача. "
Твердження
третього рядка стосуються творчих здібностей.
У
четвертому рядку об'єднанні твердження щодо лідерських якостей.
Твердження
п'ятого рядка дають змогу виявити мистецькі нахили.
У
шостому рядку запропоновано твердження для виявлення психомоторних здібностей
(спортивних).
Твердження
сьомого рядка - для виявлення духовного потенціалу.
Позитивні
відповіді у кожному рядку сумуються і максимальне значення для окремої дитини
свідчить про наявність тієї чи іншої здібності у неї.
Обговорення
результатів з учнями ведеться шляхом виготовлення карти класу.
Діти
на великому аркуші паперу малюють межі „країни свого класу". Вона містить
7 областей за назвами здібностей, які досліджувалися. Учні, у яких виявлено
певні здібності, вклеюють чи вписують своє ім'я та прізвище у відповідну
область.
При
подальшому обговоренні з'ясовуються такі питання:
Чи
задумувались ви колись про свої здібності?
Для
чого людині даються здібності?
Як
треба ставитися до своїх здібностей?
Які
здібності ви хотіли б розвинути в собі?
Що
таке талант?
Як
можна розвивати свій талант?
Отже,
обдарованість чи талановитість у основі своїй обов'язково включає наявність
здібностей. Але для досягнення результату лише цього замало. Дитина мусить мати
мотивацію, внутрішню потребу займатися певною справою, творчий підхід і
самостійність.
Немає коментарів:
Дописати коментар