7
клас.
Алгебра
Тема: Різниця
квадратів .
Мета:
Вивести формулу (a+b)(a – b) =a2
– b2,
формувати в учнів уміння користуватися цією формулою, навчити подавати вираз у
вигляді квадрата, підносити вираз до квадрата, розпізнавати, у якому випадку
можна застосовувати цю формулу, розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення,
культуру математичних записів.
Тип уроку: засвоєння
нових знань, умінь.
Форми роботи: колективна,
в парах, самостійна.
Обладнання: конспект
уроку, лото «Формули скорочено множення»,
підручник.
Хід
уроку
І. Організаційний
момент.
ІІ. Перевірка
домашнього завдання.
Сьогодні
перевіряти домашнє завдання будуть у вас учні консультанти. У разі необхідності
здійснимо усний аналіз помилок.
ІІІ. Актуалізація
опорних знань.
Виконаємо
завдання, які ви бачите на дошці, усно.
1).
Піднесіть до квадрата вираз:
а)
2a, б) – 3а2, в) 4р3, г)
x2, д) 1,5m2.
2). Подайте у вигляді квадрата вираз:
а)
81b2, б)
b4,
в) 0,04x6, г) 0,16n2, д) 36а10.
ІV. Пояснення нового матеріалу:
1. Для
виведення формули (a + b)(a – b) =a2 – b2, використовуємо вправи з домашньої роботи.
Давайте ми з вами
виконаємо слідуючі завдання:
а) ( x+m)(x –
m) =…,
б) (c – d)(c+d) =…,
в) (5+a)(5 – a) = …,
г) (m+4)(m –+4) = …,
д) (2 – b)(2 – b) = … .
Діти,
у вас дуже часто будуть зустрічатися добутки спряжених виразів: m –
k і m+k, – 3 +7р і – 3 – 7р.
Давайте
ви запишете кінцевий результат до кожного із завдань. Звернемо увагу на
відповіді.
Можна зробити висновок:
(a + b)(a – b) =a2 – b2
– це є формула скороченого множення.
Ліву і праву частини цієї формули можна
міняти місцями:
а2 – b2 =(a + b)(a
– b).
Давайте поміркуємо, чому у випадках (г)
та ( д) одержали іншу відповідь?
Ці випадки також є формулами скороченого
множення, але їх ми вже вивчати раніше.
2.
Робота
з підручником:
Завдання
учням: прочитайте правила ( п 17, ст 140).
V.
Розв'язування вправ.
Номери завдань написано на дошці.
Усно: № 641, № 643, № 645.
Письмово: № 649, № 650 (а, б),
№ 654(а, в), № 660.
Самостійно: № 658.
VІ.
Підсумок уроку.
Підсумок уроку ми проведемо у формі гри.
Попрацюєте в парах. Вам пропонується зіграти у
«Математичне лото».
VІІ.
Домашнє завдання.
Опрацювати п 17,
Виконати завдання І група № 648, № 651, № 653;
ІІ група №
657, № 661, № 664.
Немає коментарів:
Дописати коментар