Мета: сприяти формуванню та розвитку логічного мислення, пам’яті,
творчих та інтелектуальних здібностей учнів у процесі вивчення матеріалу,
інтересу до математики, поглиблення знань з предмету
Вчитель. Діти, у нас сьогодні незвичайний захід. Ми узагальнимо та
систематизуємо знання з теми «Прості та складені числа», методом занурення у
Стародавню Грецію.
Ведучий.
Одного весняного дня в «Країні математиці» зібралися цифри на галявині та
стали сперечатися, хто ж із них важливіший, потрібніший, корисніший.
Цифра 1
Без мене математики немає,
Я натуральний ряд розпочинаю.
До того ж я дільник універсальний,
Всі числа діляться на мене, це я знаю.
Цифра 2
По-своєму цифра я унікальна,
Я ж серед простих одна лиш парна.
Хто має дві точки, то щастя тому:
Він завжди накреслити зможе пряму.
Я є в математиці, я є у житті.
Так, двоє у людства всього праотців.
Чудова історія двох капітанів,
І двоє ключів є у нотному стані.
Два кольори прапор наш прикрашають,
Про інші два кольори в пісні співають.
Що не подолаєш один ти у полі,
Миттю осилиш, як буде вас двоє.
Цифра 3
Три ознаки рівності
Існують у трикутників.
Відомі всім у фізиці
Три закони Ньютона.
І світлофор трьома очима
Підморгує на перехресті.
У боксі раунд – три хвилини,
Три пальці для знамення хресного.
А скільки авторів писали:
«Три товстуни», «Три поросяти»,
«Три мушкетери», «Три сестри»,
Ведмедів в казці також три.
І якщо точок знайдеш три,
То, мабуть. Бути площині!
Цифра 4
Я цифра гарна, подивіться, я ж нівроку!
Бо виділяють всі чотири пори року.
В машині по чотири колеса,
На «Ауді» чотири є кільця.
Чотири групи крові у людини,
І океанів в світі теє чотири!
Цифра 5
Колись була найвищою
Оцінкою школярам!
Відтоді все змінилося,
Та не змінилась я.
П'ять зірочок і досі
Готелю вищий знак,
П'ять ліній ми малюємо,
Щоб ноти написати.
Ти придивись уважніше
І знайдеш скрізь мене.
Так, п'ять багатогранників
Правильних лиш є…
Цифра 6
Є в мене привід, щоб сказати чимало.
Пишаюся, бо я найперша з досконалих.
А шосте почуття то є – любов,
Вона в житті основа із основ.
А більше і не варто говорити,
Бо цим всі карти інші биті!
Цифра 7
Сімку наші предки вельми шанували.
«Число це найщасливіше!» – так вони вважали.
І досі зустрічається у приказках, прислів'ях
Число це незвичайне, а може і магічне.
На сьоме небо завше від щастя ми злітаємо,
А перед тим, як різати, сім раз ми відміряємо.
І семеро не будуть чекати на одного,
А будуть йти упевнено щасливою дорогою.
Бажаємо сім футів під кілем морякам,
І щоб сім днів на тиждень світило сонце вам!
Цифра 8
Я в математиці є двічі –
Як цифра і як нескінченність.
І восьмим чудом у світі
Усі називають шедеври.
Мене поважають в Китаї,
І «вісімки» роблять пілоти,
І вісім поділок має
Перший у світі термометр.
Цифра 9
У назвах творів ти мене шукай:
«9 рота» і «Дев'ятий вал».
А ще – в поезії, науці і в мистецтві:
Там муз існує також рівно дев'ять.
У пеклі дев'ять кіл існує – так вважають.
А кішку люди наділили дев'ятьма життями.
Цифра 2
Ой! Що це гуде, шумить? Куди ми потрапили?
Ведучий.
В древнім місті Карфагені,
У родині бідняка,
Народивсь великий вчений,
Що прославивсь на віка…
Ератосфен.
Я грецький математик, астроном, географ і поет – Ератосфен Кіренський. А
потрапили ви у ІІІ ст. до н.е. в Піфагорійську школу.
Цифра .
Ви нас будь ласка, розсудіть, хто важливіший, підкажіть.
Ератосфен
Я
задумався про важливість чисел, уже давно. Одного разу я записав числа
підряд усі натуральні числа від 2 до n. Тоді я залишив число 2 і
викреслював через одне ( тобто 2, 4, 6, …); залишив число і викреслював
після нього через два (6, 9, 12, …); залишав 5 і викреслював через
чотири (10,15, 20, …). Прицьому деякі числа викреслював два чи більше
разів. Усі невикреслені числа – прості. Я писав на дошці, покритій
воском, і не викреслював, а проколював. Дошка стала схожа на решето.
Це
була перша таблиця. Такий спосіб складання таблиць нащадки пізніше
назвуть «Решето Ератосфена». В VІ ст. мою справу продовжив Евклід. Він
винайшов спосіб знаходження НСД.
Протягом
усього життя нас оточують цифри: дата народження, номер будинку,
квартири, телефону. Деякі надають великого значення ролі цифр в їх
житті, а деякі сприймають це як належне. Але, так чи інакше, їх роль у
житті людей, розвитку науки і формуванні історії дуже велика.
З
часу коли людина почала мислити більш або менш розумно, вона почала
використовувати рахунок: важили зібрані плоди, рахували схід сонця та
навколишні предмети. З розвитком інтелекту обчислення ставали все більш
складні. На сьогоднішній день цифри беруть участь практично у всіх
сферах життя людини.
Цифра 1
Але що ж криється за нами? Чим ми особливі?
Ератосфен
У сучасній системі числення використовується десять цифр, які є складовими множини числових значень.
1 – це
найменше з цілих чисел. Поділ або множення будь-якого числа на одиницю в
підсумку дає те ж число.У повсякденному житті одиниця є синонімом
самотності або унікальності. У скандинавській міфології верховний бог
носив ім'я Один. В нумерології одиниця символізує Сонце. Люди, яким протегує ця цифра, володіють сильною внутрішньою енергією. Вони цілеспрямовані і наполегливі, природжені лідери.
2
– це парне. Множення будь-якого числа на два в результаті дає парне
значення. Характеристикою двійки є парність, наприклад, анатомічно: два
ока, дві руки і т.д. Біблія дає уявлення про важливість двійки — Ноїв
ковчег, на який він взяв «кожної тварі по парі». Символом двійки є
Місяць. Перебувають під заступництвом цієї цифри люди володіють м'яким
характером. Вони спокійні, добрі, врівноважені, хоча часто невпевнені в
собі і вразливі.
3 – це
геометрії символізує трикутник. Трійка є божественним числом, воно
символізує три обличчя Творця: Отець, Син і Святий Дух. День Святої
трійці — одне з найвизначніших християнських свят. Цій цифрі протегує
планета Марс. Люди, дата народження яких дорівнює трьом, володіють живим
характером. Вони товариські і залишаються непохитними оптимістами
навіть у складних ситуаціях.
4
– геометрії символізує прямокутник. Четвірка є циклічним числом, числом
переходу: пори року, стихії, кожен четвертий рік — високосний. У Новому
завіті є згадка про чотирьох вершниках апокаліпсису.
Планета-покровитель цієї цифри — Меркурій. «Четвірки» дуже товариські,
організовані і уважні до близьких людей.
5 – п'ятірка
в повсякденному житті уособлює цілісність: 5 почуттів, 5 пальців на
руці і нозі, в минулому максимальна відмітка в школі, 5 частин світу,
на олімпійській емблемі 5 кілець. Керує цією цифрою Юпітер. «П'ятірки»
авторитетні, незалежні і дбайливі.
6
- цій цифрі часто надають містичного значення, коли говорять про шосте
почуття. У Біблії ця цифра має особливе значення, адже саме стільки днів
знадобилося Богу, щоб створити все суще. Шість — це цифра Венери. Такі
люди володіють сильним природним шармом і привабливістю.
7
- сімці надають велике значення, наприклад: 7 днів у тижні, 7 чудес
світу, 7 нот, 7 кольорів веселки, 7 смертних гріхів. Люди присвятили цій
цифрі безліч прислів'їв і приказок, які ми часто використовуємо в
розмовній мові: сім разів відміряй — один відріж, сім п'ятниць на тижні,
семеро одного не чекають, сім п'ядей у лобі, семеро по крамницях і т.
д. Також від цієї цифри сталося слово «сім'я». Протегує цій цифрі
планету Сатурн. Народжені під нею незалежні, допитливі та розумні.
8
– восьме чудо світу, — кажуть люди про унікальність якого-небудь місця,
а Жіночий день святкують 8 числа. Цією цифрою управляє Уран. У
характері людей, народжених під вісімкою, переважають такі якості, як
амбіційність, мінливість і запальність.
9
–будь-яке число, помножене на 9, дає результат, сума цифр якого в
результаті дорівнює 9. У народі вважається, що кішки мають 9 життів.
Найвища хвиля називається 9-й вал. Таємничий Нептун керує цією цифрою.
«Дев'ятки» — романтичні, емоційні, цілеспрямовані натури і володіють
багатим внутрішнім світом. Отож ви важливі, всі потрібні.
Цифра 3
Дяукуємо вам, славний Ератосфене. Завдяки вам ми дізналися багато цікавого про себе. А тепер нам час вирушати додому.
Ведучий.
У
світі сучасних технологій практично всі, так чи інакше, засноване на
цифрах. Ми вкладаємо в них глибокий зміст. Цифри завжди будуть в житті
людей.
Тиждень математики
Понеділок
1. Відкриття тижня математики
2. Усний жрнал "Цікаві факти з життя математиків"
Вівторок
1."Подорож до семи чудес світу" 6 клас
2. "Найкращий художник" 7 клас
3. Математичні ігри" Математика у сірниковій коробці"
Середа
1. Математичний КВК 5 клас
2. "Математична сміхопанорама" 9-11 класи
3. Конкурс математичних газет
Четвер
2. Конкурс віршів про матеатику
П'ятниця
1. Гра " Щасливий випадок" 10-11 класи
2. Закриття тижня математики
ЦІКАВІ
ФАКТИ з життя ВИДАТНИХ МАТЕМАТИКІВ
Майбутні вчені народжувались у різних сім'ях:
багатих і бідних, безрідних і знатних. По-різному складалося життя і проходило
дитинство цих великих у майбутньому людей. Дехто жив у розкошах, а дехто
потерпав від злиднів і труднощів. У зрілому віці деякі жили у славі, а інших не
розуміли їхні ж сучасники і велич їхніх праць була визнана лише набагато
пізніше, після смерті. Деякі вчені незалежно один від одного робили однакові
винаходи, а потім все життя сперечались за авторство.
По-різному відомі математики здобували освіту.
Більшості з них пощастило навчатися у кращих вчителів, у престижних школах.
Великий вплив на своїх дітей мали їхні освічені батьки. Але багато хто не мав
такої можливості через злидні та інші труднощі, а тому таким дітям довелося
здобувати освіту самотужки. Візьмемо, наприклад, одну з шкіл.
Піфагорійський
союз. Цей союз був одночасно і філософською школою, і політичною партією, і
релігійним братством. Статут піфагорійського союзу був дуже суворим. Кожний,
хто вступав до нього, відмовлявся від особистої власності на користь союзу,
зобов'язувався не проливати крові, не вживати м'ясної їжі, берегти таємницю
вчення свого вчителя. Членам школи заборонялось навчати інших за винагороду.
Для
стародавніх греків математика була насамперед геометрією. А тому над дверима
Академії, де Платон навчав своїх учнів, було зроблено напис: «Нехай сюди не
входить ніхто, хто не знає геометрії».
Одного
разу цар Птолемей запитав у Евкліда, чи немає в геометрії коротшого шляху для
її вивчення, ніж той, що пропонує Евклід. На що вчений відповів: «Для царів
немає окремого шляху в геометрії».
Про
феноменальну пам'ять Пуссена існує легенда: однієї безсонної ночі він обчислив
у пам'яті 27 цифр квадратного кореня із 53-цифрового числа, а ранком записав
їх.
Обдаровані
від природи діти з'являються у всі часи і серед всіх народів:
Дазе
називали людиною-рахівником. У 15 років він виступав перед публікою.
Боголюбов
у 14 років став студентом Академії наук.
Ейлер
у 20 років дістав запрошення до Петербурзької Академії наук, у 26 років його
обрали академіком.
Гамільтон
у 3 роки читав, у 5 років знав три мови, у 10 років став студентом, у 12 років
знав 12 мов, у 22 роки став професором.
Фрідман
займався наукою у 6 класі.
Грін,
навпаки, тільки у 40 років вступив до університету.
Деякі
жадібні до знань діти, не маючи можливості здобути світу, були самоучками. Ось
деякі факти.
Тарталья
через бідність залишив школу, вивчивши абетку тільки до букви К. Потім самостійно
опанував грамоту, оволодів латиною і грецькою мовою, математикою. Не маючи
паперу для вправ, він свої записи обчислення робив на надгробках одного із
затишних кладовищ.
Софі
Жермен батьки не дозволяли займатися математикою, якою вона захоплювалась. Софі
писала свої виклади таємно ночами під ковдрою.
Еварист
Галуа, ще коли був хлопчиком, прочитав першу математичну книжку, що потрапила
до його рук, - це була «Геометрія» Лежандра. Прочитав її так, як інші читають
роман.
Щодо
здоров'я великих вчених: одні вчені мали добре здоров'я, інші хворіли (хто з
дитинства, хто уже в зрілому віці). Є серед вчених і довгожителі, і ті, хто
пішов з життя в ранньому віці, дехто від хвороб, які тоді були невиліковні.
Є
вчені, які померли своєю смертю, а є й ті, що загинули насильницькою смертю.
Загинули
від хвороби:
від
запалення легенів - Декорт, Больцано, Ковалевська;
від
злиднів і хвороб - Абель;
у
стані, близькому до психозу, - Больяй.
Померли
насильницькою смертю: Піфагор - випадково під час повстання: Архімед - від руки
римлянина під час облоги Сиракуз: Гіпатія - вбили християнські фанатики;
Вільмес - спалили інквізитори; Банах - загинув у фашистських застінках; Галуа -
загинув на дуелі в 20 років, Ляпунов - самогубство. Ось деякі витяги з цього
приводу.
У
24 роки Паскаля розбив параліч (в дитинстві його покусав скажений пес). Він
ледве пересувався на милицях, але й далі працював. Здавалося, дух цієї людини
переміг ії немічну плоть. Потім здоров'я Паскаля то поліпшувалось, то погіршувалось.
Коли йому стало краще, він зібрався одружитися, але нещасний випадок (карету
понесли коні) зовсім вибив Паскаля із нормального життя. З цієї миті, можна
вважати, він помер, хоча прожив іще 8 років. Він сидів одягнений у волосяницю,
утикану цвяхами, жовтий, худий, мовчазний. Паскаль помер на 39-му році життя.
Окремо
слід поговорити про довгожителів серед вчених математиків. Якщо за точку
відліку взяти 70 років, то до цього віку і довше дожили такі вчені, як: Кулик,
Вінер, Лейбніц (по 70 років); Фішер (72); Чаплигін (73); Кардано і Архімед (по
75); Ейлер (76); Гулак (77); Лагранж (77); Галілей (78); Платон (80); Вівіані
(81); Жордан (84); Діофант (84); Пуссен (87); Гаусс (88); Піфагор (90); Фалес
(до 100 років).
Математика ставала в нагоді вченим при
виконанні складних завдань у різні часи.
Знання
математики допомогли французу Вієту розкрити шифр у листуванні іспанського
короля Філіппа II під час війни Франції з Іспанією, чим він прискорив перемогу
Франції. За це іспанська інквізиція оголосила Вієта чаклуном і боговідступником
і присудила його до спалення на вогнищі.
Архімед
за допомогою математичних розрахунків сконструював силу-силенну всіляких
механізмів, які настільки допомагали у війні проти римлян при облозі Сиракуз,
що Марцелло вимушений був сказати: «Треба припинити війну проти геометра».
Пізніше тільки зрада допомогла римлянам увійти до Сиракуз.
Для
багатьох вчених математика була сенсом життя.
Тяжкохворий
Боссю так ослаб, що не подавав ніяких ознак життя. Коли над ним схилились його
друзі, які вже думали, що він помер, один з них зауважив: «Зачекайте! Боссю,
скажи, скільки буде сім помножити на дев'ять?». Тяжкохворий, не розплющуючи
очей, ледь чутно сказав: «63». Друзі зраділи: «Раз обчислює, значить живе».
Тяжкохворому
Вороному забороняли займатися обчисленням і взагалі математикою. Він і сам розумів,
що не повинен цього робити, та водночас казав лікарям: «Як ви не розумієте, що
заняття математикою - це і є життя, а інакше для чого ж тоді жити».
Коли
на одній вченій раді постало питання, якому предмету у програмах віддати
перевагу - мові чи математиці, піднявся мовчазний Гіббс і сказав: «Математика -
це мова».
Про
те, що математика може все, влучно сказав Чаплигін у розмові з майбутніми
інженерами: «Вивчайте математику, все будете знати».
Вчені-математики за різних часів не
знаходилися осторонь політичних подій, вони брали в них активну участь. Деякі
виступали проти релігії, проти існуючого уряду і потерпали від цього.
Больцано
виступав проти уряду. За ці виступи його звільнили з роботи, віддали під нагляд
поліції.
Галуа
був революціонером, публічно виступав проти королівського режиму. Його
супротивники призвели до ситуації, що спричинила дуель, на якій він і загинув у
20 років, встигнувши за свій короткий вік зробити дуже багато в царині
математики.
Галілей
під натиском інквізиції відрікся від «єресі Коперніка», і ще ходить легенда,
що, піднімаючись з колін, він сказав: «А все ж таки вона обертається» (маючи на
увазі Землю).
Вільмес
Паоло мав необережність у присутності інквізитора Торквемади сказати, що він
знає, як розв'язуються рівняння четвертого степеня, які, за словами Торквемади,
самим Богом були заховані від людей. За це Паоло було заарештовано, після
страшних тортур його спалили за вироком іспанської інквізиції.
Лобачевському
за його атеїзм, волелюбний характер загрожували бути звільненим з університету
і відданим у солдати.
Ейнштейну
за часів перебування Гітлера при владі винесли заочно смертний вирок.
Платона
правитель Сиракуз Діонісій-старший продав у рабство.
Гіпатію
з Александрії християнські фанатики вбили за те, що вона не прийняла їхньої
віри.
На прикладах з життя видатних учених слід
вчитися виховувати у собі чуйність, людяність, мужність.
Безу
повинен був прийняти екзамен у двох своїх учнів, що захворіли на віспу. Сам
Безу не хворів на віспу і дуже цього боявся. Але розумів і те, що коли учні не
складуть іспит, то втратять рік навчання. Забувши про свої страхи, він поїхав
до хворих, проекзаменував їх і був задоволений, бо його жертва не була марною.
Лобачевський
помітив в одній із крамниць хлопчика, який кожної вільної хвилини щось обчислював.
Як виявилось, це був сирота, якого господар привіз з Італії. На запитання
Лобачевського, чи хоче хлопчик навчатися, той з радістю відповів: «Так».
Лобачевський домовився з господарем і, забравши хлопчика, віддав його до
гімназії. Закінчивши гімназію, здібний учень закінчив і університет. У
майбутньому він став професором фізики. Янішевський роздавав бідним свій одяг,
згодом на власні кошти відкрив притулок для сиріт і весь час утримував його.
Після смерті своє тіло заповідав віддати до університетської клініки.
Математика
- чудова наука.
Олександр
з Вільдьє написав пісню про алгоритм, яка складається з 2645 віршів.
Ленардо
да Вінчі назвав механіку «раєм математичних наук».
У
XV ст. арифметику називали «малим мистецтвом», а алгебру - «великим мистецтвом».
Ньютон
сказав про математику, що вона подібна до сварливої жінки, якщо хто захоче з
нею поспілкуватися, то повинен весь час сперечатися.
Магницький
одержав своє прізвище від Петра І за велике прaгнення до математики.
Вієта
називали «батьком алгебри».
Вінера
називали «батьком кібернетики».
"Подорож до семи чудес світу"
Вчитель.
Сьогодні ми з вами помандруємо світом. Одним з основних понять
математики є число. Числа є різні і їх є безліч. Є числа парні і непарні,
круглі( 10, 1000), нещасливі ( 13), щасливі. До щасливих чисел відноситься
число 7. Воно зустрічається у природі і в людському житті. Кожна фаза Місяця
триває 7 діб. Ось чому тиждень складається із семи днів. Веселка – це дуга, яка
має 7 кольорів; до неї підійдеш, сім потів проллєш – говорить народне
прислів'я. у природі є сім нот щоб не
помилитися, люди дійшли висновку – сім раз відмір. А один відріж.
Із
давніх – давен нам відомо про сім чудес світу. Існує сім чудес нашого світу. До
них наша сьогоднішня подорож.
Перший
етап
Тропічні
ліси амазоніт. Що тягнуться на більш як на 7 мільйонів квадратних кілометрів і
розміщуються на територіях Болівії, Бразилії, Колумбії, Француької Гвінеї,
Перу, Сурінаму, Венесуели. Річка Амазонка – найбільша річка світу її об'єм
перевищує обсяг десяти найбільших світових річок, разом узятих.
Щоб
нам туди потрапити потрібно відповісти на питання
І. Яке з чисел натурального ряду є найменшим?
ІІ. Згадайте
казку про вовка та козенят. Скільки було козенят?
ІІІ. Яке з двоцифрових чисел натурального ряду є
найменшим?
IV.
Яке число є наступним за найбільшим двоцифровим числом?
V.
Яке число передує 1000?
VI.
Якщо а =15, то чому дорівнює а + 1?
VII.
Якщо а = 21, то чому дорівнює а-1?
VIII. Яка річниця незалежності України
святкується у цьому році? (Підказка для учителя: у наведених картках для
лото, відповіддю на це запитання є число 13, яке треба замінити відповідно до
поточного року.)
Малюнок 1
Другий
етап
Другим
чудом світу є бухта Халонг ( В'єтнам). халонг розташована в провінції Куанг
–Нінь, на ній знаходиться 1969 вапняних острівців різних розмірів і форм. Деякі
з островів порожнисті, всередині яких знаходяться цілі величезні печери, на
яких знаходяться рибацькі села. У водах затоки водяться 200 видів риб і 450
видів молюсків.
Щоб
потрапити ц бухту потрібно розгадати кросворд
Кросворд
Розгадай всі слова і запишіть їх в клітинках
по горизонталі, у виділеному вертикальному стовпці, ви прочитаєте прізвище
відомого вченого-математика Давньої Греції.
1.
Найкоротша відстань від даної точки до прямої
2. Елемент прямокутного трикутника
3. Трикутник є геометрична…
4. Відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони.
5. Наука, що вивчає властивості геометричних фігур
6. Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника на протилежну сторону.
7. Чотирикутник,протилежні сторони якого паралельні
2. Елемент прямокутного трикутника
3. Трикутник є геометрична…
4. Відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони.
5. Наука, що вивчає властивості геометричних фігур
6. Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника на протилежну сторону.
7. Чотирикутник,протилежні сторони якого паралельні
Третій
етап
Водоспад
Ігуагу (Бразилії) є третім чудом світу. Водоспад знаходиться на 2700 метрів і
складається з 275 різних водоспадів. Розташовані на кордоні бразильського штату
Парана ці аргентинські провінції Місьйонес, оточені національними парками з
субтропічних лісів, де живуть сотні рідкісних і зникаючих видів флори і фауни.
Розв'яжімо
цікаві задачі і потрапимо туди.
1.
Коли чорному коту краще всього зайти в кімнату? (Коли відчинені двері)
2. Скільки сходів, шо ведуть з першого поверху
школи на другий? (23)
3. Чи може піраміда мати 79 ребер? (Ні,
кількість ребер у піраміді парна)
4. Ім'я якого відомого математика складається з
трьох складів, причому перший склад - число, другий - нота, а третій - одне з
імен давньоєгипетського бога Сонця? (Пі-фа-гор)
5. У палиці два кінця. Якщо один з кінців
відрізати, то скільки кінців залишиться? (4)
6. Добуток двох чисел дорівнює 741, і частка
від ділення більшого числа на менше — також 741. Які це числа?(741 і 1)
Четвертий
етап
Четвертим
чудом нашого часу є острів Чеджу (Корея). Острів розташований в 130 кілометрах
від південного узбережжя Кореї. Це найбільший корейський острів і найменша
провінція: його площа складає 1846 квадратних кілометрів. На острові
знаходиться найвища гора Південної Кореї – згаслий вулкан Халласан, який
оточують 360 маленьких вулканів, висота Халласана - 1950 метрів над рівнем моря.
Щоб
туди потрапити потрібно назвати як найбільше пісень. В назвах яких
зустрічаються числа
Малюнок 4
П'ятий
етап
Ми
стомилися подорожувати і хвилинку зробимо розминку і пограємо в «Морський бій»
Фігура 1 «Ключ»
2в,
2г, 2д, 2е, 3б, 3в, 3г, 3д, 3е, 3ж, 4б, 4в, 4е, 4ж, 5б, 5в, 5е, 5ж, 6в, 6г, 6д,
6е,
7г,
7д, 8г, 8д, 9г, 9д, 10г, 10д, 11г, 11д, 12г, 12д, 13в, 13г, 13д, 14б, 14в, 14г,
14д,
15в, 15г, 15д, 16г, 16д.
Відпочиваючи
ми добралися до остова Комодо ( Індонезія). Національний парк Комодо
знаходиться на трьох островах – Комодо, Ринка і Падар, він був створений в 1980
році для охорони рідкісних комодських драконів.
Малюнок 5
Шостий етап
Шостим
чудом світу є підземна річка Пуерто-Принцеса (Філіпіни). Найдовша підземна
річка в світі., нею ходять судна, над річкою
- мальовничі склепіння скель, сталактити і сталагміти. У гирлі річки
ростуть дерева.
Помандруємо
туди погравши у гру «Хто кращий художник»
Фігура 2 «Пес»
Точки:
1(-2;7) 6(7; 3) 11( 4;-2) 16(-5;2)
2(-2;5) 7(7; 1) 12(-2;-2) 17(-7;2)
3(-1;7) 8(6;-1) 13(-2;-7) 18(-7;5)
4(-1;1) 9(6;-7) 14(-4;-7) 19(-3;5)
5(6;1) 10(4;-7) 15(-4;1) 20(-2;7)
Фігура 3 «Тюльпан»
Точки:
1(0,5;8) 5(1;1) 9(1;-5) 13(-2;2)
2(2;6) 6(1;-4) 10(1;-9) 14(-4,5;8)
3(5,5;8) 7(2;-2) 11(0;-9) 15(-1;6)
4(3;2) 8(0;6) 12(0;1) 16(0,5;8)
Малюнок 6
Сьомий етап
А
зараз відгадаємо декілька загадок і потрапимо до сьомого чуда світу.
1. Їх
в геометрії багато.
І
кожну треба добре знати.
Які
б ми не вивчали теми,
2. Хоч
не так багато їх,
Ми
повинні знати всіх.
Кожна
нам тепер знайома,
Вона
зветься…
3. Треба
нам фігур багато
В
планіметрії вивчати,
Та
їх містить всі одна,
Ця
фігура - …
4. Є
у кола вірний друг,
Називається
він …
5. Ця
точка, як відомо нам,
Відрізок
ділить пополам.
І
неповторна , і єдина,
Вона
- відрізка …
6. Рівнобедрений
трикутник:
Є
дві рівні сторони.
Як
відомо нам, бічними
Називаються
вони.
І
для третьої є слово:
Це
в трикутнику - …
7. Дуже
швидко, дуже вміло
Кути
навпіл поділила.
Ось
така у неї риса,
Вона
зветься …
8. У
трикутника такого
Кут
один великий є,
Той,
що більше від прямого,
Він
і назву тут дає.
Цей
трикутник незабутній
Має
назву…
9. Трикутник
цей – рівносторонній,
Властивість
в нього є проста:
Тут
медіана – бісектриса,
А
ще до того ж …
Розгадуючи цікаві задачі ми потрапили до Столової гори
(Південна Африка). Гора з плоскою вершиною стала назвою для подібних у всьому
світі. Це нацбільш впізнаний об'єкт у Кейптауні, її силует видно на знімках із
космосу ( єдина гора у світі). Поруч із столовою горою знаходяться знаменити
піки дванадцяти апостолів.
Малюнок 7
Математичний КВК
Ведучий 1.
Ми раді вас вітати на святі Математики. Сьогодні зустрічаються дві комади
веселих і кмітливих знавців математики – учнів шостих класів. Вітаємо їх.
Ведучий 2.
Тепер
на нас чекає гра.
Хай
буде весела і без зла.
А
щоб змагання було чесним,
Слід
вибрати журі почесне
Нам
разом з вами, друзі
Хто
ж буде в цім почеснім крузі?
Представляється журі.
Отож,
журі місця займайте
І
нас по правді розсудіть.
А
ви, команди, поспішайте,
Усе
про себе розкажіть.
Команда….
Вас
вітає команда…….
Наш
девіз: Будемо активно мислити.
Капітан….
Капітан.
Привіт,
друзі!
Сьогодні
в школі
Веселий
і цікавий день.
Ми
підготували веселий
Наш
шкільний КВК.
КВК
– це змагання в кмітливості й знаннях.
Щоб
цей турнір Вам до душі припав усім.
Треба
мати міцні знання, А не відповідати навмання.
Команда….
Вас
вітає команда….
Наш
девіз: Нехай розум переможе силу.
Капітан……
Капітан.
Ми
веселі школярі
і
не любим сумувати,
Із
задоволенням ми з вами
У
КВМ будемо грати.
Ширше
двері відчиняйте
Розуму
й кмітливості.
І
старанність виявляйте,
Й
максимум сміливості.
Святковий
цей зал нас усіх об’єднав,
У
змаганнях він нині ареною став.
Хай
будуть веселі обличчя у всіх,
Девіз
КВМ – це кмітливість і сміх.
Ведучий
1
І. РОЗМИНКА
Запитання
ставляться обом командам; хто знає відповідь, піднімає руку. Кожна правильна
відповідь – 1 бал.
Запитання.
1.Скільки
нулів у добутку чисел від 1 до 10? (два)
2.Скільки
ніг у двох павуків, трьох жуків, двох вужів і трьох чижів?
(2*8+3*6
+ 0 +3*2 = 40)
3.
Задумане число збільшили в 9 разів, потім зменшили в 9 разів, вийшло число 9.
Яке число задумали? (Число 9)
4.
3 Києва до Житомира вийшов потяг зі швидкістю 50 км/год, а з Житомира до Києва
вийшов потяг зі швидкістю 60 км / год. Який з потягів буде далі від Житомира на
момент зустрічі? (На однаковій відстані)
5.
Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний? (2 год)
6.
Автомобіль проїхав 120 км Скільки кілометрів проїхало одне колесо? (120).
7.
ішов чоловік до Києва. У мішку ніс 3 коти. Назустріч йому ішло дві жінки.
Скільки істот ішло до Києва? ( 1 чоловік)
8.
Качка стоїть на одній нозі і важить 3 кг. Скільки буде важити качка, якщо стане на
обидві ноги?
II “СЛОВА”
У
слові математика аж
10 літер веселих відомих усім. На кожну літеру нам треба придумати математичнии
термін. Кожна правильна відповідь -1 бал.
ІІІ
Конкурс Капітанів
Капітанам
роздають завдання. Вони виконують його. Всі інші Учасники відгадують
IV.ЗАГАДКИ. 1бал за правильну відповідь
1.
Чотири рівні сторони,
Є
й кути – прямі вони.
Знають
учні всі підряд
Цю
фігуру звуть……
(квадрат)
3.
Ця точка горда і щаслива,
Бо
роль у неї особлива: Вона куту назву дає,
Його
сторін початком є.
Ця
точка для кута єдина
І
називається…….
(вершина)
4.
Їх у підручнику багато,
і
кожну треба розв’язати.
Тож
не будьте ви ледачі
Та
розв’язуйте…….
(задачі)
5.
Гострий кут він переріс
до
тупого не доріс.
Як
відомо, кут такий
Називається…….(тупий)
6.
Вона – особа граматична,
Але
і до обчислень звична
Із
дробом десятковим дружить
І
знаком розділовим служить.
Вам
усім вона відома,
А
ім’я їй дали…….(кома)
7.
По ній довго можна йти
Кінця-краю
не знайти.
І
початку там нема,
Бо
ця лінія….(пряма)
8.
Він дві різні назви має
Його
бухгалтер поважає.
У
бізнесі, торгівлі – всюди
З
ним звикли справу мати люди.
Виконує
свою роботу,
А
називається……(відсоток)
9.
Ці цифри не прості, а інші,
В
них дільників не два, а більше.
Для
них теж назву знайдено,
Ці
числа звуться…(складені)
10.
У навчанні допомагає,
Про
числа він багато знає,
Відрізки,
формули, кути…
Його
нам треба берегти.
Повинен
знати кожний учень:
Наш
друг і помічник…..(підручник)
Ведучий 2
ГРА З ЗАЛОМ
1.
Двоє учнів ішли до школи, а назустріч їм ще 5 учнів. Скільки учнів прийшло до
школи? (два)
2.
Курка, яка стоїть на двох ногах, важить два кілограми. Скільки важить курка,
яка стоїть на одній нозі (2 кг)
З.
У Марини було ціле яблуко, дві половинки і чотири четвертинки. Скільки у неї
було яблук (3.)
4.
Коли ми дивимось на число 6, а говоримо 18? (о 18 годині)
V.
ЩАСЛИВА КУЛЬКА.
Команди
отримують по 3 кульки. Всередині кожної кульки знаходиться завдання. Команда
повинна надути кульки, щоб вони лопнули, і відгадати завдання. Перемагає та
команда, яка швидше виконає завдання.
Завдання
1.
У сім’ї 6 братів. У кожного по сестрі. Скільки дітей у сім’ї? (7.)
2.
Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки часу треба варити 6 яєць? (4.)
3.
Горіло 5 свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилось? (2.)
4.
Об 11 год вечора йде дощ. Чи можливо, що через добу буде сонячна погода? (Ні)
5.
Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня
(Позавчора,
вчора, сьогодні, завтра, післязавтра.)
6.
Скільки букв у числі 3 524 787 ?
(Жодної)
7.
Скільки пальців на 10 руках? (50.)
Ведучий I
За
хвилиною – хвилина,
Ось
і грі прийшов кінець,
Просимо
журі підвести підсумки.
Гра
« Щасливий випадок»
Ведучий
: Дорогі друзі, ви чуєте ніжну і ласкаву музику. Вона огортає вас і навіює на
роздуми. Сьогодні під час нашої гри ми поміркуємо про найцікавішу із усіх наук
- математику. Це буде подорож в історію, теорію науки. Гра наша складається із
шести геймів. Слово « гейм» у перекладі з англійської означає « гра». В деяких
спортивних іграх так називають складові змагань. Сьогодні змагатимуться дві команди
- команда « Жовтих»10 класу та команда « Червоних» 11 класу, а судитимуть нашу
гру журі.
ГЕЙМ ПЕРШИЙ. «
РОЗМИНКА».
Ви
повинні відповісти на 10 запитань. Першою відповідатиме та команда, яка швидше
натисне на сигнал. Правильна відповідь - 1 бал.
1. Твердження, яке треба довести. (Теорема)
2. Хто вона, гідна поваги. (Аксіома, в
перекладі з грецької - гідна поваги )
3. Що спільного між теоремою і театром (
Теорема - від грецького : спостерігаю, розглядаю)
4. Яку теорему називають теоремою « нареченої
« . ( Теорема Піфагора )
5. Яке математичне поняття з грецької означає
«пишу «, але немає нічого спільного з аристократами . ( Граф )
6. Буває і великий і малий, і повний. Ним у
дитинстві карають. Іноді він буває дуже прямий, досить часто тупий, але
переважно гострий. ( Кут 0
7. Плоска поверхня на мові математики. (
Площина )
8. Назва праці Якоба Бернуллі, що з'явилася
як доповнення до підручника геометрії його батька. У перекладі українською
означає « додаток». Апендикс 0
9. Що в Україні на третьому місці, а у
Франції на другому. ( Буква Р )
10.
Назвіть, яке кухонне приладдя допомогло математику Ератосфену скласти таблицю
простих чисел. ( Решето )
ГЕЙМ ДРУГИЙ. ВІЗИТ
Кожна
команда ставить по два запитання команді супернику. За правильну відповідь - 5
балів, за цікаве запитання - 2 бали.
Слово
команді
Слово
команді
ГЕЙМ ТРЕТІЙ. ТЕМНА
КОНЯЧКА
Хто
зображений на цьому портреті, що ви знаєте про нього. Відповідають по 1 учню від кожної команди. Конкурс оцінюється
у 5 балів.
ГЕЙМ ЧЕТВЕРТИЙ. ЗАМОРОЧКИ ІЗ БОЧКИ
«.Ми говоримо, що дві паралельні прямі ніколи
не перетинаються. Але це не завжди так. Згадайте, про кого з математиків XIX
століття говорили, що він створив свою геометрію, в якій дві прямі
перетинаються. Його не визнавали, над ним насміхалися, але в XX столітті йому
ставили пам'ятники, за допомогою його теорій ми проникли у космос. Вчені
обрахували орбіти руху планет і космічних кораблів. Назвіть ім'я цього
видатного російського вченого. Конкурс оцінюється в 5 балів. Відповідають по
одному учаснику від кожної команди.
ГЕЙМ П’ЯТИЙ. « ЧОРНИЙ
ЯЩИК»
Те,
що лежить в цьому ящику і ціле, і роздвоєне. Воно і гостре і тупе одночасно.
Ним можна точно виміряти відстань. Воно залишає за собою слід. Воно досить
необхідне у математиці. Що лежить у чорному ящику. ( 5 балів )
ГЕЙМ ШОСТИЙ. « ГОНКИ».
Упродовж
деякого часу кожній команді буде поставлено 20 запитань. Правильна відповідь 1
бал.
ЗАПИТАННЯ
КОМАНДІ № 1.
1. 1/3 від числа 60. (20 )
2. Парні числа діляться на ... ( на 2 )
3. 13 у квадраті дорівнює ... ( 169 )
4. Площа квадрата ( а квадрат )
5. Результат дії додавання ( сума)
6. Площа круга
7. Чому дорівнює 10/2 (5) •
8. Модуль-36 (36
)
9. На двох руках 10 пальців, а на 6 ( 30 )
10.Графік
квадратичної функції ( парабола )
11.2+2*2 ( 6 )
12.Градусна
міра кута, що дорівнює 1/2 прямого ( 45 ) 13.Прямокутник, у якого всі сторони
рівні ( квадрат )
14.Периметр правильного трикутника 15 см.
А
сторона ( 5 см )
15.Сума
кутів трикутника ( 180 )
16.Куб якого числа дорівнює 125 ( 5 )
17.Знайдіть число 1/3 якого дорівнює 10 ( 30 )
18.Скільки % складає 2 від 200 ( 1 % )
19.Що
потрібно зробити , щоб помножити дріб на 100 ( перенести кому на два знаки
вправо)
20. Катети трикутника 3 і 4 см. Чому дорівнює
гіпотенуза ( 5 см )
ЗАПИТАННЯ
КОМАНДІ № 2.
1. 1/3 від числа 90 (30)
2. Числа, що закінчуються на 0 діляться на
... ( 10 )
3. 15 у квадраті ( 225 )
4. Периметр прямокутника ((а + в)*2)
5. Результат дії множення ( добуток )
6. Довжина кола ( 2пя )
7. Чому дорівнює 20/4 ( 5 )
8. Модуль числа 15 ( 15 )
9. На двох руках 10 пальців, а на 8 ( 40 )
10. Графік оберненої пропорційності ( Гіпербола )
11. 11. 3+3*3
(12)
12.Градусна
міра кута, що дорівнює 1/3 розгорнутого
( 60 )
13.Паралелограм,
у якого всі сторони рівні ( Ромб )
14.Сторона
квадрата 5 см. А площа ( 25 см кв. )
15.Сума кутів чотирикутника ( 360 )
16.Куб
якого числа дорівнює 64 ( 4 )
17.Знайдіть число , половина якого
дорівнює 15 ( 30 )
18.Катети
прямокутного трикутника 6 і8 см. Чому дорівнює гіпотенуза (10 см)
19.Скільки
% складає число 3 від числа 300 ( 1 % )
20.Що
треба зробити, щоб поділити десятковий дріб на 100 ( Перенести кому на два знаки вліво
Журі
підводить підсумок
"Найкращий художник"
Побудуйте
в прямокутній системі координат точки :
а)(0;0);(-1;1);(-3;1);(-2;3);(-3;3);
(-4;6);(0;8);(2;5);(2;11);(6;10);(3;9);(4;5);(3;0);(2;0);(1;-7);(3;-8);(0;-8);(0;0).
б)(4;7);(5;8);(6;8);(8;9);(9;9);(7;8);(9;8);(6;7);(7;6);(9:6);(11;5);(12;3);(12;2);(13;3);(12;1);(7;1);(9;2);(8;3);(6;1);(5;1);(6;2);(6;3);(5;6);(4;6);(4;7).
Сполучіть
послідовно точки .Зображення яких тварин ви дістали?
Відповідь : страус і заєць.
« Метелик»
(1;3),
(3;7), (6;9), ( 9;7), (8;2), (6;0), (8;-2), (7;-6), (5;-7), (3;-5), (1;3),
(0;4), (0,5;4,5), (0;5), ( -0,5; 4,5), ( 0;4), (-1;3), (-3;7), (-6;9), (-9;7),
(-8;2), (-6;2), (-7;-6), (-5;-7), (3;-5), (-1;3), ( 0;2), (-1;-1), (0;-4),
(1;-1), (0;2), (1;3).
«Такса»
(4;0), (3;0), (2;1), (2;2), (0;3), (3;5), (4;6),
(4;8), (5;7), (12;6), (14;8), (15;11), (19;9), (19;8), (16;8), (15;1), (16;1),
(16;0), ( 15;0), ( 14;1), (13;3), (5;3), (3;2), (4;1), (4;0).
Вухо:
(14;10), (15;8), (15;11).
«Слоник»
(-9,5;-2,5),
(-6;3), (0;4), (4;3), (6;4,5), (8;2), (7;-2), (6;-3,5), (4;-2), (4,5;-1,5), (5,5;
-2,5), (6,5; -1), (6;0), (5;-1), (4;0), (1,5;-1,5), (1,5;-5), (2;-5), (5;-6), (-1;-6),
(-0,5;-3), (-1;-2),(-4;-2),
(-4;-5), (-3,5;-6), (-3,5;-5), (-6;-3), (-6,5;-1), (-6;1), (-9;-2,5).
Око:
(6;2).
«Кенгуру»
(1,5;0,5),
(3;0), (3,5;0), ( 8;0,5), (7,5;4,5), (9;3), ( 12;1,5), (18;1,5), ( 12;3), (
11;3,5), ( 9,5;7), ( 8;10), ( 6;11), 4;12,5), ( 3;14), ( 2;16), ( 2,5;17,5), (
2;18), ( 1; 16,5), (0,5; 18), ( 0; 16), ( -0,5; 15,5), ( -2;
14,5), (-!,5; 14), (-1;14,5), (-1; 14), (0;14), (0,5; 13,5), (1,5; 10,5), ( 0,5; 8), (
1;7), ( 1; 6), (1,5; 6), (1,5; 7,5), (2,5; 10,5), (2; 6,5),
(3;
6,5), (2,5; 8), (3; 8,5), (3,5; 6,5), (3;6), (4; 4,5), (4; 4,5), (0; 3), (0,5;
2), (5,5; 4), (6,5; 4), (6,5;1), (2; 1,5), (1,5; 0,5), (3;0).
Око:
(0; 15,5).
Гра
«Математика у … сірниковій коробці»
І. Етап
1. Спробуй з 10 сірників скласти
два квадрати, три квадрати.
2. Фігура із 24 сірників містить
9 квадратів. Вилучи 4 сірники так, щоб залишилося 5 квадратів.
3. Із восьми сірників ґудзика
склади рибку. А тепер переклади 3
сірники іґудзик так, щоб рибка попливла у протилежному і напрямку.
4. Цей будинок складений з 10
сірників. Потрібно повернути його до нас іншою стороною, переклавши лише 2
сірники.
5. Перекласти 6 сірників так, щоб
з двох бокалів отримати дім.
ІІ.
Етап
1. У цих рівностях, складених із
сірників, допущено помилки:
ХІІІ
= VII – VI VII = V –
I XI + V = V
Переклади у кожній з рівностей тільки по одному
сірнику так, щоб усі рівності стали правиль¬ними.
(XIII
–VII = VI; VI = V + I; XI – V = VI)
2. На цих терезах, складених з 9
сірників, потрібно перекласти 5 сірників так, щоб терези виявилися в рівновазі.
3. В зірці, зображеній на малюнку,
перекладіть 6 сірників так, щоб отримати 3 рівних і однаково розміщених
чотирикутники.
4. З 16 сірників складено 4
квадрати. Як з тих же 16 сірників скласти 5 таких квадратів.
5. Перекладіть 6 сірників так,
щоб отримати 6 рівних симетрично розміщених чотирикутників.
ІІІ. Етап
1. У фігурі заберіть 5 сірників
так, щоб залишилось 5 рівних трикутників.
2. Перекладіть у цієї 12-кінцевої
зірки 4 сірники так, щоб отримати 4-кінечний георгіївський хрест.
3. Розкладіть в ряд 8 сірників
і, перекладаючи один сірник через два, утворіть за чотири прийоми 4 групи по 2
сірники в кожній.
(Перекладати
сірники так: 5-ий до 5-го; 3-ій до 7-го; 4-ий до 1-го; 6-ий до 8-го.)
4. Покладіть в ряд 10 сірників на
однаковій відстані один від одного. Потрібно за 5 прийомів перекласти сірники в
кучки з 2 перехрещених сірників, подібно до римської цифри Х, переносячи кожен
раз наступний сірник через два сірники (перехрещені сірники рахувати за два).
5. 15 сірників розкладено в ряд.
Потрібно зібрати їх в 5 груп по три сірники в кожній, причому перекладаючи по
одному сірнику, кожен раз переносити наступний сірник через 3 сірники.
Математична
сміхопанорама
Ведучий. Добрий день, шанувальники математики та
гумору! Запрошуємо вас на математичну сміхопанораму «Усміхнись!»
З
усіма нами досить часто трапляються такі казуси, над якими всі сміються.
Особливо потерпають від насмішок однокласників школярі, які погано готують
домашні завдання.
Пропонуємо
вашій увазі кілька таких смішинок.
(На
сцену по черзі виходять учні-гумористи та
демонструють сценки-смішинки)
1. На
уроці математики:
Твоя мама пекла сьогодні пирога?
Пекла.
—
Ти з'їв один пиріг і мама дала тобі ще один. Скільки ти з'їв пирогів?
—Два.
Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала
тобі ще два.
Оце вже ні, стільки я не з'їм!
2. Приїхала бабуся в гості до онуків.
Ну, Васильку, скажи, скільки тобі років, і
одержиш за кожен рік по цукерці.
Давайте, бабуню, я краще скажу, скільки
років вам!
3. На уроці математики учитель запитав
Петрика:
Скажи, як розділити сім груш між вісьмома
товаришами?
Найкраще зварити узвар, — відповів Петрик.
4.
Така історія трапилася вдома:
Тату, допоможи мені задачу розв'язати.
А ти сам подумай.
Думав.
Ну й що ж ти придумав?
Тебе попросити.
5. Скаржиться син батькові:
Тату, щось наш учитель плутає.
Чому ти так думаєш?
Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4, а
сьогодні, що 3 та 1 - також 4.
6. Зустрілися два хлопчики — Петрик і Миколка.
Петрик і питає Миколку:
Скільки тобі років?
Три, а тобі?
Не знаю ...
А ти Сірка баби Ганниного боїшся?
Боюся...
Тоді два з половиною.
7. Маленький Петрик звертається до мами:
Дай мені 1 гривню для того дяді, що кричить
на вулиці.
А про що він кричить?
Велика порція морозива - 1 гривня!
8. На
уроці фізики:
Що таке кінська сила?
Це сила одного коня,
А якщо десять з половиною кінських сил?
Тоді буде десять коней і одне лоша ...
9.
Мама звертається вранці до сина:
Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
Ні.
Чому?
Бо вчора вчитель сказав нам, що той, хто не
розв'яже задачі, нехай не з'являється йому на очі.
"Знайди число"
Усім бажаючим пропонується знайти число - цифри якого заховані на території школи. Щоб їх знайти, потрібно розгадати підказки. Кожна підказка вказує шлях до потрібної цифри. Підказки записано в алегоричній формі і пристосовано до умов школи.
1. "Серед неопалого листя. Під третім сонцем від тсарших дверей".
( Серед вазонів, що знаходяться під третьою лампою, якщо рахувати від дверей учительської).
2. "В західній оранжереї, що стоїть в кінці тунелю".
( В кінці коридору, з західної сторони).
3. "Без рук, а з ногами,
Без, ребер, а з боками,
Підставляє без зупину
Всім свою надійну спину".
( На стільчику, який стоїть на коридорі).
4. "Дивлюсь і бачу я себе
Очі, ніс і вуха,
По діагоналі 4 кроки ти зроби
І мене візьмеш у руки".
(4 кроки по діагоналі біля дзеркала).
Вірші про математику
Якщо хочеш досягнути У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко до глибин.
Калькулятор і комп'ютер,
Хто сьогодні їх незна?
Та за пояс їх заткнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
аксіоми і теореми
Мусиш добре пам' ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям:
Коли ти десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись!
Бо чого навчишся в школі
Знадобиться це колись.
Іскова Анна, 5-А клас, 2015 р.
Тільки прийдемо у школу
Математика у нас.
Ми всі будем рахувати,
І задачі розбирати.
Множити, ділити,
Бо прийшли ми в школу
Не сидіть і списувать,
А самостійно працювать
Та знання хороші здобувать.
Математика у нас.
Ми всі будем рахувати,
І задачі розбирати.
Множити, ділити,
Бо прийшли ми в школу
Не сидіть і списувать,
А самостійно працювать
Та знання хороші здобувать.
Мартинюк Вікторія, 5-А клас, 2015 р.
Задзвенів дзвінок веселий,
Математика у нас.
Ми вивчаємо задачі
І на швидкість , і на час.
Приклади рахуємо,
Правила вчимо.
Самостійну і контрольну
Гарно складемо!
Гордійчук Анна, 5 - А клас, 2015 р.
Математика - це класно!
Вона є у нас в житті.
Цей предмет всім довподоби
І завжди в усіх в душі.
Може він для когось важкий,
А для когось він простий,
Всім його потрібно знати
Без нього ніяк у житті.
Ярошик Аліна, 6 клас, 2015 р.
Математика - наука серйозна.
В ній приклади, задачі цікаві.
Діти у неї всі поринають.
Щосьмудрують, щось шукають.
Таблиця множення на кожному уроці
Дає про себе знать.
Рівняння в нас цікаві,
Не можем сумувать.
Ми більше дізнаємось нового й складного
Порою дуже простого,
А порою дуже складного.
Математика потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Касянчук Софія, 6 клас, 2015 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар